Školení odborných znalostí a dovedností personalistů a lektorů

Přijímací pohovor pro personalisty

Cíl: Zlepšení efektivity výběru nových zaměstnanců na základě nastavení dílčích procesů výběrového pohovoru a tréninku technik vedení pohovoru, které umožní získat a správně vyhodnotit informace od uchazečů.

Témata školení:

  • Výběr, nábor a jejich cíle
  • Pracovní inzerát a jeho sestavení
  • Spolupráce a komunikace s managementem
  • Personální marketing
  • Interní a externí zdroje kandidátů
  • Preselekce kandidátů na základě životopisů
  • Příprava na pohovor (identifikace kompetencí a výběr vhodných metod)
  • Techniky vedení pohovoru
  • Metoda triangulace – originální autorský přístup
  • Komunikační techniky
  • Nejčastější hodnotitelské chyby (efekt 1.dojmu, pozorování vs. interpretace, atribuce, projekce,…)
  • Trénink vedení pohovoru a jeho vyhodnocení za pomocí sparing partnerů
  • Vyhodnocení pohovoru, selekce kandidátů, komunikace směrem ke kandidátům a manažerům

Školení hodnotitelů do AC/DC

Cíl: Osvojení si komplexní role hodnotitele AC/DC (moderátor, sparing partner, pozorovatel), trénink v zachycení a vyhodnocení relevantních informací, za současného vyhnutí se nečastějším hodnotitelským chybám.

Témata školení:

  • Metoda Assessment centrum (charakteristika, parametry, výhody, omezení)
  • Nastavení hodnocených kritérií/kompetencí (komunikace se zadavatelem, ujasnění pojmů a představ)
  • Metody AC (modelové situace, případové studie, týmové hry, písemné podklady)
  • Metody pozorování a zaznamenávání informací
  • Nejčastější hodnotitelské chyby (pozorování vs. subjektivní interpretace chování, efekt prvního dojmu a jeho odstínění, fenomén projekce)
  • Role sparing partnera
  • Hodnotitelská porada

Lektorské dovednosti

Cíl: Osvojení si nejmodernějších metod a poznatků aplikované sociální psychologie, psychologie práce a psychologie osobnosti v oblasti lektorských dovedností.

Témata školení:

  • Metody vzdělávání (vč. interaktivních)
  • Koučování jako metoda vzdělávání
  • Práce s názornými příklady a referenčními příběhy
  • Didaktické dovednosti ve vzdělávání dospělých
  • Prezentační dovednosti
  • Zpětná vazba ve vzdělávání
  • Role lektora ve službách vzdělávacích cílů (lektor jako kouč, lektor jako moderátor řízené diskuse, lektor jako přednášející)
  • Skupinová dynamika a typologie účastníků vzdělávání
  • Motivace ve vzdělávání
  • Metodika výuky, výukové moduly, jejich posloupnost a načasování
  • Didaktické pomůcky a výukové materiály