Školení manažerských dovedností

Vedení a motivace podřízených

Cíl: Osvojení si komplexních manažerských nástrojů při vedení a motivaci podřízených s důrazem na sebepoznání a zážitkový trénink.

Témata školení:

  • Styly vedení
  • Krizové řízení
  • Delegování úkolů
  • Podpora podřízeného při zvládání nestandardní situace
  • Motivace problémového podřízeného
  • Motivace a rozvoj týmu/Výstavba týmu z řídící pozice
  • Situační vedení
  • Nastavování pravidel spolupráce v týmu
  • Řešení chronických problémů v týmu
  • Zvládání problematických momentů při řízení (začlenění nových členů, konflikty v týmu, útoky, nekonstruktivní chování apod.)

Koučování podřízených

Cíl: Osvojení si koučování jako manažerského stylu, trénink dílčích technik a jejich uplatnění v praxi s důrazem na rozvoj podřízených.

Témata školení:

  • Styly vedení
  • Koučování jako metoda vedení
  • Výhody a rizika koučujícího způsobu vedení
  • Koučování jednotlivce, koučování týmů
  • Role kouče
  • Metody a techniky koučování

Pravidelné hodnocení podřízených

Cíl: Obeznámení se s nastavením procesu pravidelných hodnotících pohovorů, osvojení si účinných komunikačních postupů při sdělování zpětné vazby s cílem minimalizovat přirozené obranné reakce hodnoceného a maximalizovat efekt hodnocení v podobě úpravy chování.

Témata školení:

  • Zásady poskytování zpětné vazby
  • Příprava na hodnotící pohovor
  • Hodnotící rozhovor (fáze, nejčastější chyby, zvládání emočně vypjatých situací, příprava a vyhodnocení)
  • Hodnotící rozhovor vedený formou koučování
  • Propouštěcí rozhovor
  • Odměňování
  • Formulace akčního plánu s podřízeným
  • Metody intervence v úpravě chování

Vedení výběrového pohovoru pro manažery

Cíl: Zlepšení efektivity výběru nových zaměstnanců na základě nastavení dílčích procesů výběrového pohovoru a tréninku pohovorovacích technik, které umožní získat a vyhodnotit informace od uchazečů.

Témata školení:

  • Předselekce kandidátů na základě životopisů
  • Příprava na pohovor (identifikace kompetencí a výběr vhodných metod)
  • Pohovorovací techniky
  • Metoda triangulace
  • Komunikační techniky (aktivní naslouchání, povzbuzování druhého v hovoru, řeč těla)
  • Nejčastější hodnotitelské chyby (pozorování vs. subjektivní interpretace chování, efekt prvního dojmu a jeho odstínění, fenomén projekce, atribuce)
  • Trénink vedení pohovoru a jeho vyhodnocení za pomocí sparing partnerů
  • Vyhodnocení rozhovoru

Vedení efektivní porady

Cíl: Osvojení si přípravy a realizace porady, která podpoří týmovou spolupráci, bude respektovat cíle porady a u účastníků porad bude stimulovat pocit angažovanosti na jejím průběhu a výstupech.

Témata školení:

  • Typy porad
  • Příprava na poradu
  • Základy prezentačních a přesvědčovacích dovedností
  • Metody vedení porad
  • Typologie účastníků porad
  • Obtížně zvládnutelné momenty a jejich řešení
  • Efektivní zacházení s časem a strukturou