Outplacement

Přečtěte si reference spokojených klientů!

Odborně

Popis produktu

  • Outplacement je služba nabízená propouštěným zaměstnancům s cílem podpořit je, aby ztrátu zaměstnání nesli co nejlépe, aby měli nejaktuálnější informace o tom, jak to na trhu práce chodí a zvýšily se tím jejich šance pro nové pracovní uplatnění. Outplacement může být rovněž podporou směrovanou k managementu – aby výpovědi měly pro všechny co nejméně zraňující, hladký průběh.
  • Outplacementová podpora může zahrnovat i sebezkušenostní školení manažerů, zaměřené na sdělování výpovědi a zvládnutí náročné situace, popř. individuální nácvik pohovoru.
  • V rámci outplacementu nabízíme skupinové semináře pro propouštěné pro hledání nového místa. Možné jsou i individuální konzultace o tématech, která se „nehodí“ do skupin anebo na zvláštní požadavek klienta anebo pro klienty z velké dojezdové vzdálenosti.
  • Součástí outplacementu může být i nácvik personálního pohovoru pro propouštěné.
  • V rámci outplacementu nabízíme i podporu psychologa formou krizové intervence (možno i telefonické), poradenství apod.
  • V rámci outplacementu pro Vás můžeme připravit brožuru pro odcházející zaměstnance, která bude obsahovat praktické rady jak z hlediska personálně – právního, tak z hlediska duševní hygieny, rady pro sestavení životopisu, způsoby, jak si hledat nové místo, jak postupovat před, během i po osobním pohovoru apod.

Naše zkušenosti

  • Máme zkušenosti s komplexní realizaci outplacementové podpory (trénink managementu ve sdělení informace o propouštění – jak v situaci „jeden na jednoho“, tak i sdělení nepříjemné informace před týmem, podpora směrem k managementu zaměřená na duševní hygienu a vypořádání se se stresující situaci propouštění, představení outplacementových služeb směrem k propouštěným, realizace skupinových i individuálních outplacementových seminářů, příprava brožury pro propouštěné, opakované konzultace v případě potřeby).
  • Máme zkušenosti s realizací outplacementových seminářů a konzultací jak pro lidi z administrativy, managementu, tak i z výroby.
  • Máme zkušenosti s podporou managementu při propouštění části zaměstnanců, i zavírání celé společnosti.
  • Máme zkušenosti se zvládnutím náročnějších témat během outplacementových konzultací (riziko sebepoškozování nebo sebevražedné myšlenky apod.)
  • Během outplacementových seminářů jsme schopni postihnout celou problematiku – po stránce personálně-právní, po stránce duševní hygieny i praktických rad a tréninků pro zvládnutí celého procesu hledání si práce.
  • Jsme autory článků o problematice outplacementu.

Příběhem

outplacement

Katka pracovala ve firmě, která měla pobočky na různých místech ČR. Jednoho dne se dozvěděla, že se pobočka v jejím městě zavírá. Zaměstnavatel si jí vážil a dal jí nabídku, aby se přestěhovala za prací do místa jiné pobočky. Katka hodně váhala. Šla by do rizika. Nakonec se ale rozhodla přestěhovat. V nové pobočce ale nezapadla zdaleka tak dobře, jak čekala. Vztahy mezi lidmi fungovaly jinak a noví kolegové ji ne a ne přijmout. Když se začalo propouštět i v jejím novém působišti, byla první na seznamu. Katka byla po propuštění plná nenávisti. Její zaměstnavatel jí dal naději a za ni chtěl, aby se něčeho vzdala. Ona to udělala, ale přesto nedostala, v co doufala. Udělal její zaměstnavatel chybu? Z pohledu velké organizace se nic lépe udělat nedalo. Nemůžeme ručit za to, že člověk zapadne, že se stejná situace nezopakuje. Můžeme dát jen příležitost. To ale nemění nic na tom, že Katka hodně ztratila a cítila se podvedená. Ani ona nejspíš neudělala chybu. Možná se mohla chovat jinak a lépe zapadnout. Ale kdo z nás se dokáže ze dne na den změnit?

Dvě konzultace Katce pomohly odpoutat se od minulosti. V první pracovala na tom, aby pochopila, že vztekem vůči původnímu zaměstnavateli škodí hlavně sama sobě. To jí umožnilo soustředit se na budoucnost. Během druhé konzultace si upravila životopis, ujasnila si, kam ho poslat a jak jednat při osobní schůzce s personalisty. Novou práci nakonec úspěšně našla.

 

Nové reference od spokojených klientů

„Dostal jsem potřebné informace o fungování trhu práce a to jak detaily ohledně kroků, které je třeba učinit vzhledem k úřadu práce, tak i informace, které informační zdroje pro poptávku práce je dobré sledovat a které méně. Velmi užitečná mi přišla i korektura životopisu, podle aktuálních náborových konvencí, ale třeba i praktické rady, na jaké otázky se připravit při přijímacím pohovoru. Děkuji profesionálům z firmy Tres Consulting za pomoc.“

– Miloš, manažer, ve společnosti působil 21 let

“Můj bývalý zaměstnavatel mi v rámci péče o propouštěné zaměstnance nabídl možnost účastnit se outplacementu, který pro mne a moje kolegyně zajišťovala firma Tres consulting s.r.o. Celý den se nám věnovala konzultantka firmy, která nám radila se sestavením životopisu a pomohla nám s orientací na trhu práce. Součástí služeb, které pro nás firma připravila, byla i nabídka individuální konzultace, která byla pro mne velmi přínosná. Součástí této konzultace byl i nácvik praktických situací, které můžeme očekávat při výběrovém pohovoru. Celkově službu hodnotím velmi kladně a děkuji všem za pomoc a podporu.”

– Jana, ve společnosti působila 11 let

Užitečnost nabídky na využití servisu, který mi můj bývalý zaměstnavatel poskytl jako zaměstnanecký benefit k hromadnému propouštění, mi po počátečním ostychu přišla docela dobrá, skoro až velkorysá. Hlavní pozitivum vidím v tom, že loajální zaměstnanec nemá obvykle dostatečně aktuální informace o trhu práce a nakonec ani o návazné legislativě, třeba ve vztahu k úřadu práce, pojišťovně a pod.

To byl i můj případ, kdy jsem se ve své dlouholeté praxi až tak nezajímal o situaci na trhu práce. Musím říci že „módní“ vývoj v HR agenturách změnil stylizaci templátu životopisu i motivačního dopisu a tak jsem se díky Tres consulting s.r.o. mohl rychle přizpůsobit aktuálním formátům náborářů. Dobré a praktické mi přišly také rady tutora, jak se připravit k přijímacím pohovorům a jaké otázky jsou nyní nejčastější. Konečně i téma informačních kanálů, kterými se lze dostat ke kvalitním nabídkám pracovních pozic bylo uchopeno konzultanty profesionálně. Takže má změna místa byla rychle vyřešena a díky za poskytnutý konzultační servis.“

– Ivo, manažer, ve společnosti působil 8 let